niedziela, 10 lutego 2013

Olej rycynowy - mój ulubieniec :)

Hej !!
Postanowiłam podzielić się z wami pewną bardzo ważną informacją. Moja koleżanka ma obsesje podobnie jak ja o dbanie o włosy. Dzięki niej odkryłam OLEJ RYCYNOWY.
Stosuje go już prawie od 2 tygodni i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło nim zaskoczona.
Teraz podam wam kilka informacji o jego działaniu, które muszę powiedzieć są jak najbardziej prawdziwe!


Regularne stosowanie olejku rycynowego ma na celu:

-    Wzrost objętości włosów
-    Zmniejszenie albo zapobieganie ich uszkodzeniu i łamaniu
-    Leczenie suchych włosów
-    Nawilżanie włosów i skóry głowy
-    Zapobieganie elektryzowaniu się włosów i/lub rozdwajaniu końcówkom

Jak używać olejek rycynowy, aby zapobiec wypadaniu włosów

-    Stosować olejek rycynowy bezpośrednio na skórę głowy i cebuli włosów. Wsmarować olejek rycynowy wokół czubka głowy, aby w pełni pokrył skórę głowy

-    Rozprowadzić olejek równomiernie na skórze głowy. Gęsta konsystencja olejku rycynowego utrudnia zmycie
-    Zakryj włosy owijając je ciepły ręcznik
-    Umyj włosy po godzinie albo dwóch. Można pozostawić olejek na całą noc dla głębszej kuracji odżywczej

Niestety jest jeden mały minus tego wynalazku... Bardzo trudno się go nakłada.

Muszę przyznać, że miałam z nim mały kłopot, ponieważ jest bardzo gęsty i trudno się go nakłada i oczywiście zmywa...
Ale spokojnie ! Znalazłam rozwiązanie i na ten problem :)
Aby rozcieńczyć konsystencję olejku należy dodać nasiona winogronowe albo olejek jojoba. Połączenie olejku rycynowego z kilkoma kroplami oliwki kokosowej, migdałowej albo olejkiem z drzewa herbacianego pomaga zapobiegać przetłuszczaniu się włosów. Korzyść wilgoci tych olejów zapobiega wysuszaniu się włosów i ich łamaniu. Łyżka stołowa olejku lawendowego dodana do połowy filiżanki olejku rycynowego zrekompensuje zapach włosów, pokryje i uszczelni trzonek włosów oraz zabezpieczy wilgoć od środka skutecznie.
Może być to ten zwykły olejek dla dzieci, o nim też napisze w kolejnym poście :)
Buziaki

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. A nie boisz się, że olejek rycynowy przyciemni Twój kolor? Chciałabym go stosować, ale trochę mnie to właśnie blokuje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Możesz go stosować z naftą i cytryną lub spróbuj olejku arganowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też już jakiś czas stosuję olejek rycynowy, muszę skorzystać z Twojej rady z rozcieńczeniem konsystencji olejku, ułatwi mi to nakładanie go na skórę i włosy:)

    OdpowiedzUsuń